تجسم خلاق چیست؟
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

نتیجه اصلی این تحقیقات میتواند این موضوع را به چالش بکشد که ذهن نمیتواند تفاوت بین تصویرسازی ذهنی و فعالیتهای فیزیکی در طول روزمره را احساس کند و هنگامی که تصویرسازی ذهنی شکل میگیرد، ذهن آنها را واقعی میداند. نمیتواند فرق بین تخیل و واقعیت را تشخیص دهد. ضمیر ناخودآگاه با کائنات در ارتباط هستش و زمانی که چیزی رو باور کنه, باعث می شه, زودتر به خواسته هامون برسیم, به این دلیل که, ضمیر ناخودآگاه تفاوتی بین تصویر سازی ذهنی و واقعیت قائل نمی شه و هر دو رو واقعیت در نظر می گیره. برای رسیدن به موفقیت و خلاقیت، باید برجستهترین توانایی خود را - از بین آزمایش، مشاهده و ارتباط - انتخاب کنید و آن را به کار بگیرید و اگر به اندازهی کافی توانمند نیستید، مرزهای توانایی خودتان را گسترش دهید. در این حال میتوانید در ذهن خود چنین مجسم کنید که در کنار دریا ایستادهاید و مشغول تماشای والها هستید. در چنین کارگاهی می توان فعالیتهایی انجام داد تا فرد توانایی تصویر سازی خود را تقویت کند. یادتان باشد که بشر می تواند از نظر جسمی در زندان در شرایط غیر انسانی مطلق به دام افتاده باشد ولی در عین حال هنوز هم در ذهن خود آزاد باشد.

این ویژگی شاید به دلیل خواص ناخودآگاه ذهن است (در این باره مطالبی عرض خواهد شد) پایه و اساس روش تصویر سازی ذهنی که مدتها است در زمینه های متفاوت آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد، بر فعال کردن نیمکره راست استوار است. در این پرسشنامه، از شرکت کنندگان خواسته شد تا به میزان وضوح خاطرات از یک تا پنج امتیاز بدهند. اول باید معیارهاتون رو برای کار خود مشخص کنید, یه شرکت بزرگ و دولتی یا یه شرکت خصوصی. اگر می خواید شرکت مستقل داشته باشید, متراژش رو مشخص کنید, چیدمان اتاقتون رو طراحی کنید و … لطفا بعد از خوندن مطلب زیر اون رو اجرا کنید. لطفا چشم ها تون رو ببندین. حالا بدون اینکه چشم تون رو باز کنید لطفا خونه ی من رو در تهران ببینید. آب ، حداقل تا سینه ، و پاها به اندازه ی عرض شانه باز باشد . دومین عامل این است که قبول کنیم ما به عنوان یک انسان دارای نقاط ضعفی هستیم، به هر حال هیچ کس کامل نیست. فکر دارای یک سری انرژی متغیر است که به صورت مداوم در حال تغییر است بنابرین خیلی سریع تغییر می کند و دائمی نیست. تجسم خلاق قدرتی است که با استفاده از آن قادر هستید برای رسیدن به یک سری نتایج مفید تصاویر ذهنی هدفمندی را ایجاد کنید.

آنها ممکن است قادر به ارسال سیگنالهای قویتری از مناطق تصمیم گیرنده جلوی مغز به مراکز دید در پشت مغز باشند. مهم نیست که این تصویر واقعی باشد یا غیرواقعی حتی میتوانید از یک عکس استفاده کنید و هرروز به آن نگاه کنید و تصویر ذهنی خود را مشابه با آن بسازید تا هدفتان از تصویرسازی برای ذهنتان مشخص شود. و در نهایت توجه خود را به سرتان ببرید، و ارتعاشات درون سر خود را حس کنید. تصویر سازی لغات انگلیسی عموما میتواند به دو شیوه صورت گیرد. به هر صورت، فعالیت های علمی، نظریهپردازی و اکتشافات در این دانش به صورت تصاعدی در حال رشد است. هنگام حل تستها، بدون هیچ مشکلی و با نهایت تسلط به سوالات جواب میدهید و در آزمون، در اوج آرامش، حافظه عالی شما به کارافتاده و بهراحتی تستها را یکی پس از دیگری پاسخ میدهید. یکی از روش های این کار، تکرار عبارات تأکیدی مثبت است. از خوبیها و مزایای این روش این است که علاوه بر وجود خلاقیت، درصد خستگی ما از تکرار تجسم را کاهش میدهد! همین انرژی مثبت میتواند علاوه بر افزایش هرچه بیشتر مهارت تجسم خلاق، سبب افزایش انرژی مثبت در زندگی و روابطمان گردد!

اگر در کاری انرژی مثبت نداشته باشیم، خیلی زود خسته میشویم و یا حوصلهی انجام آن کار را نداریم، در نتیجه موفق نمیشویم! هر تعریفی که از آن ارایه دهیم به دو نتیجه گیری می رسیم : 1- تصويري که در ذهن ساخته می شود واقعيتی است موجود در جهان 2- تصويري بديع كه در جهان وجود خارجي ندارد ولي ما بر اساس تجربه و برداشت شخصي خود خلق مي كنيم. افکار واضح و درستی در ذهن خود به وجود بیاورید. همانطوری که سکاندار کشتی همیشه حواسش به قطب نمای خودش هست اگه برود دنبال کارش و یا مثلاً یکی دو ساعتی یا نصف روز یک روزی نیاد اونجا به قطب نما سر بزنه چه میشود؟ زمانی که ۱۳ یا ۱۴ سال سن داشتم، یکی از اقوام به من گفت انشاءالله خانم مهندس بشی و من تا اونموقع هدفی برای خودم تعیین نکرده بودم و بعد از حرف فامیلمون خیلی ذوق کرده بودم و شبانه روز به مهندس شدن فکر میکردم. این مسابقات از تاریخ ۱۳۹۴/۶/۵ در سالن ۳ هزار نفری الغدیر ملایر و با حضور ۶۰ تیم از استانهای کشور با حضور مسئولان بزرگ ورزش کشور همچون رئیس ملی المپیک و نماینده رئیس فدراسیون فوتبال، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس، سایر مسئولان شهرستان و ورزشدوستان ملایر به مدت هشت روز کار خود را آغاز کرد و تیم اسپادانا بهارستان نماینده استان اصفهان که از وجود مجتبی مزروعی به عنوان آنالیزور بهره می جست توانست به جمع چهارتیم برتر این مسابقات قرارگیرد و به لیگ برتر جوانان کشور صعود کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: